به پایگاه راهنمایی و مشاوره اسلامی «همراز» خوش آمدید

چندیست هوای چشم من بارانی است/هر خشت دلم بیانگر ویرانی است/بیماری دوری از خراسان دارم/تجویز پزشک من "حرم درمانی" است

به پایگاه راهنمایی و مشاوره اسلامی «همراز» خوش آمدید

چندیست هوای چشم من بارانی است/هر خشت دلم بیانگر ویرانی است/بیماری دوری از خراسان دارم/تجویز پزشک من "حرم درمانی" است

به پایگاه راهنمایی و مشاوره اسلامی «همراز» خوش آمدید

مقام معظم رهبری (مد ظله العالی):
امیدوار هستم که مردم ما به این موضوع توجه کنند که مراجعه به متخصص روان و مشاور در امر مسائل روانی به خصوص برای محیط خانواده یک ضرورت است.


دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

حجاب در خانواده

اگر بطلبند یک طلبه | يكشنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۳، ۰۶:۳۴ ب.ظ

حجاب

همراز:

سلام و درود بر شما.
یک سوال: برای یک دختر در خانه ی پدرش، در صورتی که برادری نداشته باشد، حد لباس و پیراهن چیست؟...
بیشتر منظورم به بلوز و آستین آن است.
-ضمنا از حضرت آقا تقلید می کنم.-

پاسخ همراز:

سلام به شما حد پوشش هر دختر و زن مسلمان در مقابل محارم و نامحرمان کاملا روشن است که خودتون هم مطلعید که برای نامحرم فقط صورت و کف دو دست جایز است پوشیده نشود و جالب است بدانید مسنحب است دو برآمدگی کف دست زنان (یعنی از زیر انگشت شست تا زیر انگشت کوچک دست) پوشیده شود.و برای محارم بجز همسر کاملا یکسان است یعنی بین پدر و پدربزرگ و برادر و عمو و دایی زنان هیچ تفاوتی از نظر حکم شرعی نیست. یعنی بجز پشت و جلو بدن نگاه به بدن محارم جایز است. ولی یکسان بودن و تفاوت نداشتن از حکم شرعی دلیل بر راحتی کامل و یا حتی عادی نمی شود یعنی اگر محارم نعوذ بالله به قصد بد نگاه کنند با نامحرمان هیچ تفاوتی ندارند تا جایی که اگر یقین به سوء نظر شخصی پیدا شد حتی وجه و کف دو دست زا نیز باید از او پوشاند.    

     پوشش در منزل به عرف بستگی دارد (عرف خانواده اسلامی نه عرف مسموم) یعنی در عرف اسلامی با اینکه مادر به پسر محرم است و پدر به دختر اما حیای اسلامی اقتضاء می کند که افراد خانواده از پوشیدن لباس های نازک یا تنگ و بدن نما پرهیز کنند. کما این که مراتب عدم رعایت این نکته به آفات خانمان برانداز غیر قابل جبرانی ختم شده که موارد آن به وفور قابل عرض و مشاهده است...     

     پس نه پوشیده کامل مثل حجاب در مقابل نامحرمان و نه برهنه یا نیمه برهنه ولو مقابل محارم...از این نکته غافل نشوید که جایز به معنی واجب نیست یعنی اگر دیدن مو یا بدن کسی برای دیگری از نظر شرعی جایز است الزاما نیازی به کشف حجاب آن نیست....دقت کنید نه افراط و نه تفریط، اقتضای عرف یک لباس با پوشیدگی و رنگ و مدل و سایز متناسب است نه چشم برانگیز و نه زننده چشم...


همراز:
سلام عیکم

فقط مزاحم شدم که بگویم ممنونم از حسن توجه شما...

حالا دیگر گوشه ذهنمان "همراز" را واقعا مکانی برای طرح پرسش هایی مهم تر از این میبینیم...
اجرکم عند الله.
التماس دعای واقعی،
یا حق.

نظرات  (۲)

سلام علیکم.
به همان دلیل که شما دیر آمدید، ما هم برای تشکر دیر خدمت رسیدیم... امتحانات!!
خلاصه، ببخشایید بر ما...
راستش چون مسأله را برای پاسخ دادن به یکی از آشنایان می خواستم، همان زمان که از شما پرسیدم، از چند نفر دیگر هم سوال کردم که زودتر به جواب برسم!!....
الغرض؛ فقط مزاحم شدم که بگویم ممنونم از حسن توجه شما...
حالا دیگر گوشه ذهنمان "همراز" را واقعا مکانی برای طرح پرسش هایی مهم تر از این میبینیم...
اجرکم عند الله.

التماس دعی واقعی،
یا حق.
پاسخ:
سلام به شما
موفق و مأجور باشید. صمیمانه منتظر تمامی سوالات اهالی عصر ظهور هستیم تا در حد توان در خدمت همه باشیم.
بابت تأخیر مجددا عذرخواهم.
عاقبت همه جوانان مسلمان عالم ختم به خیر بشه *صلوات بر محمد و آل محمد*
  • مصطفی رسول زاده
  • سلام دوست عزیز

    سایت پر محتوایی داری . م.فق باشی .

    خوشحال میشم سری هم به سایت ما بزنی و نظر بدی

    http://kanooneghalam.blog.ir/

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی