به پایگاه راهنمایی و مشاوره اسلامی «همراز» خوش آمدید

چندیست هوای چشم من بارانی است/هر خشت دلم بیانگر ویرانی است/بیماری دوری از خراسان دارم/تجویز پزشک من "حرم درمانی" است

به پایگاه راهنمایی و مشاوره اسلامی «همراز» خوش آمدید

چندیست هوای چشم من بارانی است/هر خشت دلم بیانگر ویرانی است/بیماری دوری از خراسان دارم/تجویز پزشک من "حرم درمانی" است

به پایگاه راهنمایی و مشاوره اسلامی «همراز» خوش آمدید

مقام معظم رهبری (مد ظله العالی):
امیدوار هستم که مردم ما به این موضوع توجه کنند که مراجعه به متخصص روان و مشاور در امر مسائل روانی به خصوص برای محیط خانواده یک ضرورت است.


دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

شادی واقعی کجاست؟

اگر بطلبند یک طلبه | پنجشنبه, ۱ اسفند ۱۳۹۲، ۰۱:۴۶ ق.ظ

ف از مشهد:

کاش راجع به بدست آوردن شادی واقعی هم ...

پاسخ:

     سلام مجدد. یک باوری تو ذهن بیشتر مردم هست که بدون شادی نمیشه زندگی کرد. حرف اول اینه که مگه شادی چیه که همه طالبشند؟ یعنی خنده رو بودن یا دلخوش بودن؟ اگه اولی هست که میدونید همیشه نمیشه ولی اگر دومی هست میدونیم که میشه با چشم پر از اشک هم دلشاد بود مثل اون لحظه ای که مادر پسر شهیدش رو به بغل میکشه و به سینه اش فشار میده و اشک شوق میریزه که خدا هدیه اش رو قبول کرد. حقیقت اینه که هیچ حسی در زندگی بالاتر و ارزشمند تر و لذت بخش تر از آرامش نیست حتی بهترین لذات دنیوی، که تکراری میشن و کسل کننده.

     رمز آرامش در اتصال با خداست یعنی کافیه یاد خدا رو تو زندگیمون بیاریم و نگهداریم. چون آرامش یک چشمه بیشتر نداره و آن هم از قله های تقوای الهی میجوشه و بس. و نکته آخر اینجاست که خنده یک صفت بد داره که خلافش تو گریه است اونم غفلت زا بودنه. هیچ کس هیچ وقت در حالت خنده یاد خدا و قبر و قیامتش نیست شاید به همین خاطر هست که روایت میفرماید: خنده زیاد موجب سختی قلب میشه یا  در جای دیگه میفرماید: قهقهه زدن از شیطان است به خلاف اشک که غفلت زداست و دل رو رقیق میکنه. پس شادی واقعی در اینه که بدونی از پس بندگی خداوند متعال در حد توانمون بر بیاییم و منتظر پاداش شادی بخشش باشیم که ان شا الله در دنیا رضایت امام زمان علیه السلام و در آخرت همسایگی دیوار به دیوار حضرت زهراء سلام الله علیها باشد.

پاسخ ف از مشهد:
سلام.
انشاء الله...
تشکر فراوان بابت این پاسخ...

  • اگر بطلبند یک طلبه

شادی حقیقی

گریه و خنده

آرامش

نظرات  (۴)

با سلام و تشکر موضوع وبلاگتون جالبه و اسم قشنگی هم داره امیدوارم در این وانفسای دنیا لحظه ای غافل نباشیم .شاید که نگاهی کند اگاه نباشیم.مسایل و مشکلات جوان امروز خیلی زیاده شاید حفظ حیا و پاکی در این زمانه مصداق جهاد اکبر باشه و یکی از میدان های پر مین دشمن همین عرصه مجازی است که شاید انسان با ورود به اون در یک حبابی قرار بگیره که باعث بشه تشخیصات خداییش به مکر شیطان کمرنگ بشه و فوقع ما وقع.خوبه که در این وبلاگ در مورد بزنگاهایی صحبت بشه که جوان امروز باهاش دست به گریبانه وراه های بسلامت و ایمن گذر کردن بلطف و عنایت خدا.از مراقبتا و احتیطایی حرف زده بشه که شاید بنظر ضروری نیان ولی با موشکافی مشخص بشه که چه اثراتی دارن و ترکشون جلوی خیلی از افات بعدی رو میگیره.از حیای چشم و گوش و زبان گفته بشه برای چه مذکر چه مونث.از اثرات ویرانگر موسیقی.از تاثیرات مخرب تصاویری که هرکدوم از ما حتی حاضر نیستیم بچه کوچکی ما رو در حال مشاهدشون ببینه و ای وای که از دید خدا و وجود نازنین یوسف فاطمه س مخفی نمیمونه که امان ز لحظه غفلت که شاهدم باشد.خلاصه حرف برای گفتن زیاده دشمن هوشمندانه و با تمام قوا در کمین ایمان تک تک ماست پس بیایید هم قسم شویم و با یک یاعلی ع با حداکثر توان مواظب خودمون و خوبیامون باشیم خیلی زود دیر میشود تا فرصت هست وارد جاده ایمن در مسیر خدا قرار بگیریم و کمربند ها رو محکم ببندیم از این لحظه پرواز شروع میشود پس دیگر چشم و گوش و دست و زبان ما ازاد نیست قرار است تحت فرامین فرماندمون امام عصر عج در بیان ان شاءالله و چقد قشنگه که ما صاحب داریم.ببخشید طولانی شد دلم گرفته از این روزها دلم تنگ است میان ما و رسیدن هزار فرسنگ است.التماس دعای ظهور
پاسخ:
سلام به شما دوست محترم
فقط میتونم عرض کنم بسیار ممنون و متشکرم از توجه واقعا به جای شما. حقیقتا ما جوانان امروز در حصار زمینه های گناه گرفتار  هستیم و جز با سپر ایمان و سلاح تقوی نمیشه باهاش روبرو شد. از یادداشت شما بهره بردیم. قلم بسیار روان و گیرا و خوبی دارید. تمام حرف هاتون واقعا توجه طلب هست. از شما و بقیه همرازان عزیزی که دارند این پاسخ رو مطالعه میکنند دعوت میکنیم اگر در موضوعاتی نظیر مطالب فوق قلمی زده اند که قابل ارائه است برای ما ارسال کنند تا در ثواب این امر صواب همگی ان شاء الله مأجور و بهره مند باشیم.
با سلام به شما طرح و هدف مقدسیه ولی بنظرم برای اشنایی بقیه مطالب مختلفی طرح بشه و منبعی غنی باشه تا مراجعه به وبلاگ بیشتر بشه و بعد اظهار نظرها باعث رونق بشه و سوال وجوابها  بیشتر فعال بشه و مشارکت عمومی صورت بگیره.من الله التوفیق
پاسخ:
سلام به شما همراز جدید و گرامی
نقطه نظر خیلی خوبی رو فرمودید و از توجه شما بسیار متشکرم. بنا بر این بود که فضای همراز، پرسش و پاسخی و شبیه یک نشست صمیمانه در فضای مجازی باشه و در پاسخ ها به مطالبی که احیانا مد نظر شماست اشاره کنیم ولی اتفاقا پیشنهاد شما در همین بنا و بلکه یکی از عوامل خوب و تشویق کننده به پرسش و پاسخ و کمک کننده به کلید خوردن مباحث مفیدتر و جهت دار میتونه باشه. چشم ان شاء الله در فرصت فراهم حتما در قالب مطلب جدید به این پیشنهاد عامل خواهیم بود. همیشه منتظر پیشنهادات و انتقادات سازنده همه همرازان عزیز خواهیم بود.
سلام . ممنون بابت پاسخ های کامل و مفیدتون.
امیدوارم این قطب نمای خدایاب برای من  و امثال من هم به تدریج فعال بشه ...
پاسخ:
ان شا الله ... این وعده خداست «و ان وعد الله کان مفعولا» یعنی وعده خدا حتمی الوقوع است.
سلام. راجع به " شادی واقعی کجاست " پاسختون بسیار زیبا بود و من واقعا از این سطح نگرش لذت بردم و واقعا حرفی نداشتم برای گفتن. منتها دیشب من داشتم به این فکر می کردم که من تا کی باید از تلنگرهای شما و امثال شما پند بگیرم تا راهو کج نرم و من هم یک سری حقایق رو بفهمم و سطح درک من هم به جایی برسه که من هم بفهمم شادی واقعی یعنی چی و ....؟      
پاسخ:
سلام به شما همراز محترم
اگر انسان مراقب خودش باشه که از مسیر درست خارج نشه و بایدها رو رعایت کنه و نبایدها رو ترک از درون وجودش قطب نمای خدایابش فعال میشه و مسیر و نگاه صحیح رزقش میشه و این عین ترجمه آیه «و من یتق الله یجعل له فرقانا» است. میدونیم که راه رعایت تقوا هم جز انجام واجبات و ترک محرمات نیست که نتیجه اش فعال شدن فرقان هست یعنی نیرویی که باعث بشه راه صحیح رو از اشتباه فرق قائل بشید و تشخیص بدبد. در مورد اون نکته شما هم عرض کنم با همین قطره قطره تذکرها و ذکر های خدایی آدم به مرور جان و دلش عطر خدایی به خودش میگیره. نگران تکرار و مدت زمانش نباشید مهم اینه در مسیر درست قدم گذاشتید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی