به پایگاه راهنمایی و مشاوره اسلامی «همراز» خوش آمدید

چندیست هوای چشم من بارانی است/هر خشت دلم بیانگر ویرانی است/بیماری دوری از خراسان دارم/تجویز پزشک من "حرم درمانی" است

به پایگاه راهنمایی و مشاوره اسلامی «همراز» خوش آمدید

چندیست هوای چشم من بارانی است/هر خشت دلم بیانگر ویرانی است/بیماری دوری از خراسان دارم/تجویز پزشک من "حرم درمانی" است

به پایگاه راهنمایی و مشاوره اسلامی «همراز» خوش آمدید

مقام معظم رهبری (مد ظله العالی):
امیدوار هستم که مردم ما به این موضوع توجه کنند که مراجعه به متخصص روان و مشاور در امر مسائل روانی به خصوص برای محیط خانواده یک ضرورت است.


دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

حضور قلب در نماز

اگر بطلبند یک طلبه | پنجشنبه, ۱ خرداد ۱۳۹۳، ۰۹:۴۳ ق.ظ

آیت الله بهجت (ره)

حضرت آیت الله بهجت (ره):

     یکی از عوامل حضور قلب این است که در تمام بیست و چهار ساعت، باید حواس خود را کنترل کنیم؛ زیرا برای تحصیل حضور قلب، باید مقدماتی را فراهم کرد! گوش، چشم و هم چنین سایر اعضاء و جوارح خود را کنترل کنیم!

*در محضر بهجت (ره)*

  • اگر بطلبند یک طلبه

حضور قلب

نماز

در محضر بهجت (ره)

نظرات  (۱۵)

ایا رمز عبورم عوض کردید من اومدم جواب سوال بخونم YOUSEFI زدم واز انگلیسی بودنشم مطمعن بودم ومطمعنم درست زدم چند بارم زدم میگه اشتباه بود مگه رمز عبورم همین نبود چرا اینجوری میکنه اگه عوض کردید چی گذاشتید وچرا بی هماهنگی اگرم نه یه راه حلی نشون بدید
پاسخ:
سلام
خیر عوض نکردم با حروف کوچک هست
یا مثلا رانندگیم سه بار به خاطر اشتباه اموزشگاه وسرهنگ شهرک ازمایش که تو دلم که خیلی بهش فحش دادم تو نزدیکم اگه قدرت نداشت شاید میدادم وحق خودم میدونم والعانم زورم میاد برا بار چهارم پول معاینه چشم بدم به خاطر اشتباه اونا واسه همین میخوام با دکتر تبانی کنم که فقط یه مهر پاش بزنه ومعاینه نکنه پولم نگیره اینجا خب من تقلب کردم ولی واقعا هم حقمه چون اون پول اگه بار چهارم ازمن بخواد گرفته شه واقعا ناحقیه البته میخوام مشکلمم برا دکتر بگم در پایان بازم میگم قرطی ها واسه ساقط شدن از تکلیف نماز ممکنه بخونند مثلا خود من اگه البته از محالاته خدا بیاد زمین بگه جهنم نمیرم وبهشت میرم یک رکعت نمازم نمیخوندم البته میگم از محالاته وتصمیمم گرفتم بچه دار نشم چون مثلا من تو مورد موسیقی نه تنها با بچم مخالفت نمیکنم بلکه شاید خودمم تشویقش کنم ولی حالا اگه به خاطر این بخواد بره جهنم دنیا نیاد بهتره البته واقعا خیلی علاقه به ازدواج ومخصوصا بچه دارم نکته اخر مشاوره حضوری شما کجاست واسه یکی از دوستام میخوام فعلا
پاسخ:
اگر شما دقت لازم رو موقع امتحان داشتید و افسر مربوطه از عمد با شما بدی کرده یا کار درست رو انجام نداده و شما صبوری کنید بالاخره شما موفق میشید ولی بگذارید بدون گناه باشه فحش دادن کمکی به موفقیت نمیکنه و حتی تخلیه روانی هم نمیکنه و الا فحش دادن خودش عبادت محسوب می شد. شما برنده اید و اون بازنده چون اون داره دنیاش رو میسازه و شما آخرتتون رو ولی با نمازی که باید در موردش صحبت بشه محاله کسی نماز رو بشناسه و اهلش نشه اگه اهلش نیستیم نشناختیمش خودمو میگم نه شمارو...
بچه دار شدن و نشدن به دست خداست خیلیا میخوان و نمیشه خیلیا نمیخوان و میشه خیلیا ندارن و میخوان خیلی دارند و پشیمونن... در هر صورت دست خداست... از حکومت خدا نمیشه فرار کرد... زن و بچه و پول و هر چیز دست همونیه که نمازش رو باید بخونیم و نخونیمم از بخشندگیش میده ولی در آخرت یک جواب محکم میخواهیم که بتونیم به خدا بگیم چرا تو دنیا نماز نخوندی ای بنده وقتی به تو نعمت دادم که یکی از اون نعمتها حیات بود یا قدرت بینایی؟؟؟ ان شا الله وقتی هم متاهل بشید طرز تفکرتون تغییرات جدی پیدا می کنه چون دیگه جای دونفر باید فکرکنید و تصمیم بگیرید ضمن این که بچه دار شدن هیچ نقشی در تعیین عاقبتش نداره یعنی سرنوشت بجه با تربیت والدین قطعی نمیشه پسر نوح نبی علیه السلام جهنمی شد و زن امام حسن مجتبی علیه السلام جهنمی شد. شوهر آسیه علیها سلام جهنمی شد (فرعون). و پسر یزید لعنت الله علیه بهشتی شد... همه چیز دست خداست... نمازی که برای اسقاط تکلیف باشه اگه کمی بهش برسه میشه مایه عاقبت بخیریش... فردا روزی خدای ناکرده یک بیماری صعب العلاجی برای عزیز آدم از همسرو فرزند و والدین پیش بیاد دست به دامن کی میشیم؟ کسی که تو نمازامون تحویلش نگرفتیم؟ شده به زور نماز بخونید ولو اسقاطی باشه و به مرور ترمیمش کنید به یک کارشناس دینی متخصص در امر نماز این یک قلم رو ترک نکنید....
من قم هستم
اما موارد دیگه گذشت هست وبحث عقل وحماقت من نمیدونم تو اسلام عقل وحماقت والبته بگم تو روانشناسی چه طور تعریف میشه در موردی که گفتید هرموقع یه تجویزی داره رو نمیدونم اما خب از حرفا اینطور برداشت میکنم که بله حتی اگه داری کتک میخوری هم نزن وفحشم نده یا تو رشته حقوق درس بزهکاری میگفتند یکی اونا که جرایم جنسی به طور زوری انجام میدند ویکی هم اونا که ارومند بعد یه حو قاطی میکنند اینا از منگلیشونه وکدنشیونه خب من از اون دسته هم هزار بار میگم ارومم میگم بله ممکنه سر مسعله کوچک باشه ولی بعدش در حد بدی قاطی میکنم ولی فقط من نیستم بعدم فقط ایرانم نیست یعنی اکثریت کودن هستند اما تو جرایم جنسی یا اثلا مالی خب عزیز من نمیگم کشتن کار خوبیه ولی خب یه موقع اگه ادم نکشه ممکنه جرم غیر قتلشم قصاص باشه مثل تجاوز به ناموس قصاص داره اگه طرف ادم نکشه که لو میره اگه با دست خودش نکشه کسی وبازم قصاص شه عاقله یا میگید دشمنای اسلام وخلافکارا احمقند احمق کسیه که به ضرر خودش کار کنه یعنی اگه یکی به نفع ما کار کرد عاقله ولی به نفع خودش احمقه یا طرف کلاهبرداری میکنه کلی پول در میاره اگه کلاه برداری نمیکرد عاقل بود ولی حالا احمقه میدونید که بعضی کلاهبردارا تا 30 سال هم خودشون مدرک به جا نمیذارند حالا این کارمن که قابل مقایسه با مثال های بزرگی که زدم نیست اما من امروز خیلی حرفه ای تقلب کردم ونمره گرفتم یعنی من العان کودنم ولی اگه بی حاشیه نمره 0 میگرفتم عاقل بودم واقعا هم تو کتم نمیره هم نمیدونم چه تو اسلام چه تو روانشناسی عقل چه جوری تعریف میشه وبی عقلی چه جوری تعریف میشه یا مثلا من یه اعتقادی دارم مثلا شما به استادت حتی اگرم گیره احترام میذاری حتی اگه بدت میاد ازش چرا چون قدرت دست اونه ممکنه اگه در بیفتی یه چیزایی از دست بدی ولی یه موقع هست ادم دیگه چیزی واسه باختن نداره شما هرکاری هم کنی استاد یا یه ادمی میبازوندت من میگم اینجا هم بی عقلی نیست اگه فحش بدیم هم اینکه حق داریم فحش بدیم وهرکی هم بگه حق نداری یا با دلیل محکم باید بگه یا اثلا اشتباه میگه ولی خب حرف منو یه عده قبول ندارند اما واقعا غیر از اینه وقتی ادم باید بترسه که چیزی واسه باختن داشته باشه ولی وقتی چیزی واسه باخت نداره دلیل نداره محتاطانه وبیش از حد عاقلانه رفتار کنه یا مثلا من دزدم یه موقع شما مال میدید که از کتک واز جونتون خلاص شید اما یه موقع هست من اثلا قصدم کتک زدن یا جون شماست اون موقع واقعا اگر راه فراری بود فرار اگر نه واقعا عاقلانه درگیر شدنه خلاصه تعریف عقل وبی عقلی واین مساعلی که گفتم اگه اشکال نداره بگید واقعا این نظریه استادمو شنیدم دلم میخواست سرمو بکوبم به دیوار ولی دیدم تو دین وروانشناسی هم با نظریه استادمون موافق بودند واسه همین پرسیدم
پاسخ:
در مورد عقل یک سری سوالات از قبل پرسیده شده حتما بخونین وقت کردین...
تعریف عقل از زبان عاقل ترین بشر یعنی معصومین علیهم السلام این هست که العقل ما عبد به الرحمن و اکتسب به الجنان عقل اون چیزیه که به واسطه اون خدای رحمان عبادت بشه و بهشت ها رو به دست بیاد... چیزی که اول از همه روشنه اینه کسی با فحش دادن بهشت نمیره یعنی در واقع حق فحش دادن وجود نداره چون مساویه با حق گناه کردن. ضمنا طبق این فرمول امام حسین علیه السلام کارشون که به چند نفر شما بگو 72 یا 100 نفر در مقابل لشکر چندین هزار نفری رفت و جنگید عاقلانه حساب میشه؟ پس در واقع انگار عاقلی و بی عقلی رو از ظاهر کار نمیشه فهمید من ی بار یک نفر زد توی گوشم ولی من چیزی نگفتم و صبر کردم ی عده مدام سرزنش که چرا جوابشو ندادی گفتم ایشون بزرگترن احترامشونم واجبه و اون موقع عصبانی بودن اختیارشون دست خودشون نبود مدتی گذشت این آقا وقتی منو دید آنچنان اظهار ندامت و پشیمانی میکرد که اشک توی چشماش جمع میشد ی آدمی که موهاش جوگندمی شده بود یعنی مو سفید کرده بود... من قصدم شرمنده کردن طرف نبود ولی اون آقا تو وجودش یک انقلاب اخلاقی اتفاق افتاد بعد ها همون سرزنش کننده ها آنچنان آفرین میگفتن که انگار یک جوان عقل یک کهنسال رو داره ولی من فقط به دستور دینم عمل کردم و تمام این کارها رو خدا پشت صحنه انجام داد ولی به به و آفرینش به ما رسید یعنی اطاعت کردم و عبادت کردم خدای رحمان رو العقل ما عبد به الرحمن و کسی هم که گناه کنه بهشت نمیره پس با بدترین و بالاترین حیله ها نزول خوری و رانت خواری و پول شویی و دزدی و کلاهبرداری و تجاور به زیرکانه ترین شکلش هم عاقبتش جهنمه نه جنان و اکتسب به الجنان یعنی همین عقل آدم رو به بهشت میبره پس گناه کردن عین عین بی عقلیه چ گناه کوچیک چه بزرگ. کشیدن یک نخ سیگار با ی پاکت سیگار در هر صورت طرف سیگار رو کشیده ولو دیگه تا آخر عمرش نکشه تنش به سیگار خورده... ضمن این که وقتی خدا شاهده اعمال همه هست ی عده حق شما رو ندند و بخورند یا اضافه بدند اون دنیا سر پل صراط خدا مو رو از ماست میکشه بیرون. پلی که میگن از موی سر نازک تر و از تیغ برنده تره ولی فقط برای اهل نماز یک سری دستگیره ها هست و بس...
سلام ممنون که پاسخ دادید گفتید حضوری باید صحبت کنم اما بازم چند نکته بگم اول اینکه من که نگفتم همه ناراضیند مسلما شما راضی هستید 2 اگه گفتم ضرر یه بخش ضررای مالی بود یه بخشم همون قضایا که شما گفتید کسی از الودگی ضرر ندیده خب اونایی که من گفتم حس ضرر از اون دوران میکنند در مورد نمازم اخه ظاهر نماز 10 دیقه هست چند وقت پیش خونه دعوام شد بعد مامانم میگفت از تو که نماز خونی بیشتر توقع داشتم البته حدس میزدم به این دردسرا برسم ولی گفتم بریم تو دل قضیه امتحانش کنیم دیدم بله نماز خوانی سبب بالا بردن توقع ازت میشه اخه من قبلا راستش موسیقیم گوش میکردم هیچ فرقی هم نکرده بودم دلمم نمیخواست فرقی کنم ولی نمازم اول وقت میخوندم ودردسرا رو که دیدم گفتم قدرت طلبم که گفتید اقتضای سنم ولی همه ازم توقع ارامش اینا داشتند من خودم علاقه ندارم     به مومن بودن ومقدس بودن معروف باشم اما بر خلاف خواست ما میومدند التماس دعا میگفتند وفکر میکردند حالا ما فرشته ایم دیگه ترکش کردم دیدیم مردش نیستیم گفتم غلط کردم وگرنه که هزار پنج دیقه حاضر بودم میدونم پاسخگوییتون محدوده ولی بقیه رو دیگه باز تو متن دیگه قرار میدم
پاسخ:
سلام روز جمعه است صلوات بفرستیم اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
خیلی واضحه که نماز خوندن کار بچه ها و آدم های سر به هوا و لا ابالی نیست. نماز خوندن یعنی ارتباط با خدا یعنی تو ذهن و دلشون میگن فلانی اهل نمازه یعنی با خدا حرف میزنه با خدا ارتباط داره و این خیلی زیاد عظیم و بزرگ وارزشمنده و کار بزرگ کردن کار آدم های بزرگ و بزرگوار هست. اتفاقا یکی از برکات نماز خوندن همینه یعنی خدا شما رو تو چشم بنده هاش با ابهت و بزرگی نشون میده... هیشکی به یک لات بی سر و پای تیپ غربی اهل فسق و گناه التماس دعا نمیگه بلکه مردم لعن و نفرینشونم میکنن. هیچ کس از ی بچه یا حتی نوجوان انتظار و توقع عبادت نداره میگم بچه است و سر به هوا. ولی نماز خوندن جدای از اینکه وظیفه است به روح و جایگاه اجتماعی انسان عظمت میده. جدای از اون بابا مامان یا دوست و آشنا گاهی کمی از کوره در میرن و میگن از تو که نمازخونی توقع نداریم اصلا خوب به منم گاهی میگن که فلانی از تو که روحانی و طلبه و حاج آقا هستی توقع مون این نبود منم با صبر و تجمل و مدارا خوش اخلاقی میکنم اونا هم بعد ی مدت شرمنده میشن که اون حرف رو زدن چون تصمیمی ندارم که از عمد خطا کنم یا گاهی اهم برداشتشون غلط بوده ولی خوش اخلاقی معجزه میکنه. جایی خوندم مدارا کردن با مردم نیمی از عق و عاقلیه. مردم دانشمند نیست که با نیش و کنایه و طعنه شون آدم سریع باید خودشو جمع و جور کنه تمرین کنید خیلی زود با یک لبخند از کنار این حرفهاشون بگذرید به خودتون بگید خدا خودش که بر اعمال خوب و نبیت خوب من شاهده حالا هر کس هر چی میخاد بگه بگه به پیامبرش میگفتن پناه برخدا مجنون و شاعر و حواس پرت اما حقیقه چیز دیگه ای بود... نماز انسان رو بزرگ میکنه و بزرگ بودن توقع سازه ولی گذشت هم کار بزرگان هست...
در مورد اینکه اسلام موافق کتک خور بودن ومخالف جذبه ایه که همه از ادم حساب ببرندم توضیح بدید بعدم قبول دارید مردممون خیلی فضولند کسی کار خوب کنه انگاری وظیفشه ولالند ولی مثلا یکی خودکشی کنه میگند دیدی چه بیشعوری بود اخه بیشعور تویی که خودکشی اون که هیچ ضرری به تو نزده رو داری پشتش حرف میزنی یا مثلا یه نفر ممکنه روزا سرکارم بره شبا ولی خیابون گردی کنه خیلی ببخشید ولی انقد بیشعورند که کار کردن هرروزه اینو نمیبینند فقط شب گردیاش میبینند وبهش علاف وولگرد وبی هدف میگند حالا بگیم اثلا راست میگند خب به توچه مربوطه مورد اخر اجابت دعاست مثلا یکی عین من طالب قدرت وبله نشون دادن قدرت هم هست یا یکی خیلی دوست داره مورد توجه مردم باشه اسلام اگه کسی این چیزا رم داشته باشه مخالفت میکنه وازش میگیره اگه بخواد طرف اسلامی زندگی کنه دیگه اینکه خودش از سمت راحتی به گرفتاریه حالا چه برسه کسی این چیزا رم نداشته باشه که دیگه هیچ نجات بخشی کدومه ضمنا دمتون گرم زود پاسخ دادید
پاسخ:
اسلام موافق ظلم پذیری نیست اتفاقا عین حدیث هست که ظالم و ظلم پذیر هر دو در آتش جهنم هستند... اسلام دین وقار و متانت هست ولی در هر موقعتی تجویز خاص خودش رو داره مثل پزشک ها که برای هر سطحی از پیشرفت بیماری یک نوع دارو رو تقویت می کنند با دزهای مختلف....
کار مردم توی این تیپ درست نیست کسی هم نگفته درسته اتفاقا قرآن و اسلام عزیز گفتند در کار دیگران تجسس نکنید و لاتجسسوا... از طرف دیگه این میل های الان شما اقتضای سن شماست و طبیعیه مثل قدرت طلبی و میل به شهرت و شیک پوشی و جلب توجه کردن و تفریح و آزادی و استقلال خواهی که از قوی بودن با گذشت زمان به تعادل بیشتری میرسه و کم رنگ میشه...
در مورد اون حرف هم عرض کنم یک پیراهن سر تا سر سفیدی که روش یک لکه اندازه یک سکه صد تومنی باشه شما و همه میگید این لباس لکه داره ولو نسبت اون لکه به تمیزهای لباس 1 به 1.000.000 باشه یعنی خوبی طبیعت ذات آدم هاست اگخ از بین نبرنش با گناه هاشون و یک امر عادی به نظر میرسه ولی بدی و اشتباه چون مخالف ذات هست تو چشم میاد و میشه موضوع حرفها و غیبت ها خدانکزده... اگر شب گردی بدون گناه باشه اصلا کار بدی نیست ولی اصطلاحش تو ذهن مردم معنی خوبی نمیده و الا ما هم امشب با خانواده بیرون از خونه بودیم ولی بهش شب گردی نمیگن... هر جا رضایت خدا با لوازمش توش باشه خوبه چه شب گردی چه وبگردی و....
خلاصه خوشحالم که العان اون دوران نیست واگه شما هم از اونایی که حرف زدن ورفت وامد با من بی نمازم حروم میدونی حتی بعضیا که معامله با بی نماز حتی اگه بی نمازی خوش حساب باشه سر کسی ام کلاه نذاره معامله باهاش بزرگترین جنایت میدونند اگه از اونایی که تو گزینش اداره یه اهل نوار یه ادم که کلی تخصص داره جاسوسم نیست کلاه بردارم نیست هیچ ضرری هم نمیزنه رو به خاطر بی نمازی وبلد نبودن تشهد نماز بیرون میکنید اگه ریش شش تیغه و لباس مد پوشیدن بزرگترین جنایت میدونید وهمینطور موسقی لهوی اگه از این ادم نچسبایید که تو گذشته فراوان بودند بهتره دیگه همینجا کات کنیم با هم یعنی قطع کنیم ارتباط واقعا من موسیقی گوش میدم عذاب وژدانم بابتش ندارم حالا خدا میخواد ببره جهنم ببره 
پاسخ:
رفت و آمد با آدم بی نماز حرام نیست... این بحث ها هم دوستانه و صمیمی ولی با اقناع کامل بهتره حضوری با یک کارشناس دینی برای ثمردهی بهتر انجام بشه چون نت ظرفیت پاسخگوییش محدوده ولی بی شک هیچ کار خدا بی حکمت نیست و خودتونم میدونین اینو. ولی باید با همین ها آشنا شد. منم موسیقس گوش میدادم ولی وقتی ضررهای پزشکیش رو فهمیدم و دیدم کلا ترکش کردم اصلا اون موقع کاری هم به نظر دین نداشتم ولی یک نکته ای رو از یک استادی یا حدیثی بود شنیدم که خیلی عالی بود گفته بود که هر چیزی برای آدم خوب بوده باشه یا واجب هست با مستحب و هر چیزی که برای آدم ضرر داشته باشه یا حرام هست یا مکروه بالاخره خدایی که مارو آفریده بهتر به کاتالوگ (دفترچه راهنما) ما آدما آشناتره که گفته چه بکنید و چه نکنید خود شما هم بچه دار میشید ان شا الله متوجه میشید اگه حرفتون رو گوش نده قهرمان جهان هم بشه تو چشمتون جا نداره تا وقتی بی حرمتی میکنه وجدانا هم خدایی که همه چیز مارو بهمون داده ی تشکر ده دقیقه ای که واسه همونشم بی نهایت ثواب گذاشته یکم بی انصافیه ازش تشکر نکنیم که فرمولش هم خودش گفته... نماز تشکر از خداست...
موسیقی که همون موسیقی که ادم اختیارش ازدست میده منظورم بود واقعا چه قدر خوب شد که اون دوران دهه 60 که مهمونیا هم محرم نامحرم جدا بود حتی عکس خواننده داشتنم جنایت بود وادمای نماز خون بچه هاشون با مثلا یکی بی نماز مثل من اگه رفیق میشدند سرزنش میکردند هر چند اهنگ وحتی بدترین کارم نیت گول زدنی تو کار نبود اما مثلا نماز عین اهنگ نبود یا عین سیگار اما حرف زدن با ما رم گناه میدونستند واسلامی که منطقش به قول شما برندست هم اون موقع همین میگفت هم العان ولی من که خوشحالم تو اون دوران مسخره زندگی نمیکنم شما ناراحت اما من خوشحالم واکثریت هم همینطور نمیگم العان خیلی شادند ولی از زندگی اون موقعی هم خوششون نمیاد ومیگند چه قد خوب شد تموم شد خلاصه تو گذشته مردم ضررای اسلامی زندگی کردنو دیدند امام زمانم که وقتی ظهور کنه گردن گناه کارا رو میزنه
پاسخ:
خیلی از دهه شصتی ها از زندگیشون راضی هستند و من زیاد دیدم هنوز مشتاق اون زمان هستند کاری به اون هم نداریم بالاخره تو هر دوره ای ی عده راضی هستند و ی عده ناراضی ولی فضای سالم بسته اون موقع رو به فضای باز آلوده الان ترجیح میدم شخصا... هیچ کس از مصون بودن آسیبی ندیده...
ضمنا اسلام عزیز هیچ نوع نقص و ضرری نداره و الا نمی تونست اسمش رو دین کامل گذاشت که تو قرآن هست. اگر ایرادی هست از مسلمانی ماست که ناخالصی توش هست...
سلام به ذات خود ندارد عیبی/ هر عیب که هست از مسلمانی ماست
سلام بگم که همین بی نمازا یه موقع خطایی میکنند در حق مثلا من بی نماز که جدای از اینکه حقوق انسانی وقانونی حق به من میده حتی دین خودتونم ممکنه حق به من بده مثلا تو همه کشورا اگه کسی سر من کلاه بذاره یا به ناحق منو بزنه یا ازم دزدی کنه ممکنه منو بی ارضه خطاب کنند اما حق به من میدند چون واقع اش هم همینه یعنی اینجوری نیست که بگیم همین حقم خدا واسلام به ادم دادند نه کلا هر عقل سالمی وهر کشوری این حقا رو قبول میکنه منتها اسلامم با این حقوق مخالف نیست بعد من حتی طبق گفته دین اسلام حق دارم مثال میزنم بعد با این تعریفی که شما کردید که پس اگه من گذشتم کنم چون بی نمازم بهشتی نشم وجهنمی شم خب صد درصد ضرر کردم پس اگر از شمای نماز خون گذشت نکنم بازم میرم جهنم اما در صورت عدم گذشت دلم نمیسوزه میگم گذشت نکردم جهنمم برم مهم نیست اما اگه از حقم بگذرم ولی به دلیل بی نمازی خب قشنگ دلم میسوزه پس باز با گذشت نکردن کمتر ضرر میکنم به قول بعضی فیلما اگه من غرق میشم ومن گریه میکنم باقی رم با خودم میکشم پایین وبه گریه میندازم نمیذارم مثلا من بی نمازی که ضررم به کسی هم نرسیده گریه کنم اون شخصی هم که دینی به من داره فقط چون نماز خونه به گریه من بخنده حالا اگه اون نماز خونه انقد ارامش داره یه حرف دیگه هست اما خودم با دست خودم سبب خندشو فراهم نمیکنم در مورد شاد کردن عیب پوشی و حفظ ابرو هم همینطور به هرحال کوچکترین کاری هم تو همون کارخونه واینا که مثال زدید پاداش داره مگه اینکه رییساشون یه زره یه حرف بی ادبی نگم بهتره وهیچ خدمتی نباید بی مزد بمونه شعر حافظم برام نخونید بعضیا تاجر مندانه میخواند کار خوب کنند دیگه مثال دیگه شما فرض کن چه من چه یه بی نماز دیگه مثلا به یه بچه تنها از رو دلسوزی یا اثلا همون تاجری اب داد وسط بیابون تشنه ای یعنی سیراب کرد یا مثلا یه پیرمرد پیرزن تو بیابون سوار کنم یا جون بچه ای نجات بدم منطق برنده اسلام اینه که این کارای قشنگ که همه میپذیرند اسلام فقط به خاطر یه کار 5 دیقه ای نپذیره واقعا که 
پاسخ:
نجات و کمک سالم به دیگران یک کار ارزشی و انسانی هست و در عرف آدم ها پسندیده و خوب به حساب میاد ولی بهشت برای نمازخون ها ساخته میشه هر چند این کارها به تنهایی کار خوبی هست ولی نماز خوندن مثل نخ تسبیح میمونه تسبیح بدون نخش هزار دونه هم باشه به درد نمیخوره... شما اگر پدرتون بفرمایند که پسرم برو نانوایی و 5 تا نون بخر هیچ نون نداریم و شما بری با اون پول مثلا میوه بخری گوشت بخری بنزینم بزنی و اضافش هم برگردونی عکس العمل یک بابای معمولی چیه؟ میگه من دستور و حرفم چیز دیگه بود کی گفت این کارهارو بکنی؟ و عصبانی میشه مثلا چون امرش اطاعت نشده ولو شما با این کارهاتون جون یک نفرم نجات داده باشید بالاخره سرپیچی کردید.... خدا گفته اگر بهشت منو میخواهی با من حرف بزن جمع کلش هم توی روز 10 دقیقه شاید بیشتر نشه خوب بهتر نیست به جای یک عمر ثواب ریختن توی کیسه سوراخ شده بی نمازی اول کیسه رو با نماز یک ربع-ده دقیقه ای بدوزیم بعد ثواب جمع کنیم؟ از طرف دیگه شما که جهنم رو باور داری تو قرآن مستقیما اومده که بهشتی ها از جهنمی ها می پرسند ماسلککم فی سقر؟ چی شما رو جهنمی کرد؟ قالو لم نک من المصلین ما از نمازخون ها نبودیم دیگه هیچ چیز صریح تر از این نمیشه... نماز شرط قبولی اعمال پیش خداست و الا اون کارهای خوبی که شما گفتین پیش مردم مقبول هست و خب دیده میشه و خدا هم می پسنده ولی مثل شاگرد تنبل همه درس هاست ولی همه معلم ها و مردم صداش رو خیلی دوست دارند اما در نهایت هیچ مدرسه ای پذیرشش نمیکنه...
موردای دیگه خلاصه بگم یک روشای اسلامی مثل گذشتم که یکیشه تو گذشته انجام شد مردم ضررشو دیدند به پشیمونی رسیدند البته ناچارم اعتراف کنم حتی روانشنسای ضد دینی هم مدارا وعدم خشونت توصیه میکنند ولی خب نمیدونم چرا با اینکه تو گذشته مدارا کردنا پشیمونی اورد اینو میگند مثلا یه سوال اگه یکی ما رو بخوابونه کتک بزنه منم بزنم نمیگم یه چک بزنه وا بخوابونه بزنه منم بزنم خدا وته دلمم از این زدن راضی باشم خدا اونور عذابم میکنه فرض کنید حالا ناحقم خوردم اخه جالبه میگند هم مذهبیا هم روانشناسا میگند حتی در صورتی که طرف خوابونده داره تو رو میزنه تو اگه اون موقع هم بزنی کار احمقانه کردی ودعوا مال احمقاست خب من نمیدونم مثل ماست بودن وکتک خور بودن کار عاقلاست اخه فکر میکنند هرکی قیافش مظلومه حالا قبول یه زره سوسول وجون دوستم باشه دیگه هیچ وقت نباید دعوا کنه واقعا که تعجب میکنم چه طور مثل ماست بودن شل بودن وحتی وقتی خوابیدی داری کتک میخوری یعنی مداوم چپ وراست میزنه توگوشت وگذشت تازه سبب تکرار اذیتش میشه هم وبازم میزنه رو اقتدار بزرگی روح وبرعکسش حماقت میدونید البته بگم این یه مورد فقط مذهبیا نیستند مشاوران ضد دینی هم حتی موافق چنین نظریه ایند که واقعا دلیلش نمیفهمم ببخشید بر خلاف حرفم خلاصه نشد چون چند بار نماز خون شدم از نماز خون توقع اروم بودن وفرشته بودن دارند دیگه اما خب چند دفعه دعوام شد وفحش دادم گفتند از تو که نماز اول وقت خونی بیشتر توقع داشتیم دیگه اگه قراره نماز خونی سبب بالا بردن توقع مردم چه مذهبیا چه حتی رفیقای خفن خودمون بشه بعد تازه شما به این خاری وماست بودن نجات بخش وصفای روح وبزرگی روح میگید اگه نماز ادمو به اینجا قراره برسونه که تازه شما بزرگی روح چنین حماقتی تفسیر میکنی البته ضد دین ها هم همینطور نمیتونم انکار کنم واقعا نمیخوام به چنین جای پر ضعفی برسم بعد قضیه ایمان هم حالا شما فکر کن یکی مثل من به وجود خدا اعتقاد داشته باشه اما بله به بعضی چیزای اسلام الخصوص که گذشته مردم ضرراشو دیدند بعدم جالبه یکی کج بره بهش میگند مگه تو از راه راست چه ضرری دیدی این سوال واقعا بی مورده خب اگه خدا بخواد به خاطر مخالف بودن دلی یا بابت دوتا اهنگ گوش کردن ادمو ببره جهنم ببخشید بی پرده میگما دیگه چه فرقی با اون سلطانایی داره که مردمو سر کوچکترین چیزی دست وپاهاشون قطع میکردند واقعا شکنجه هایی که تو جهنم وجود داره اونم نسبت به بعضی مساعل ریز واقعا بی رحمانه وناعادلانه هست خلاصه ایمان دلی وری نیست نمیشه بگیم یا زورکی ایمان حتی تو دلتم داشته باش اگه نداشته باشی اون دنیا فشار قبر وجهنم نصیبت میشه
پاسخ:
همه وقتی یه دنیا میان مومن هستند ولی با گناه و اشتباه یادشون میره اون پاکی
هر کار حرامی به تناسبش میشه جهنم رفتن گناه کم = کم موندن توی جهنم و گناه کبیره = زیاد موندن توی جهنم
ضمنا موسیقی حرام عذاب داره یعنی موسیقی که آدم رو از خودش بیخود کنه و بشه باهاش رقصید و غنا داشته باشه و مطرب نه هر نوعی و الا قرآن هم موسیقی داره
سلام همونیم که ناشناس پیام دادم دیگه اسمم گفتم که سریع تر جواب بدید اقا اگه روایت قبولی اعمال بسته به نمازه اقا ایه قران داریم ولیعفو ولیصفحوا البته ما هرچی باشیم با گذشت نیستیم منتها خب من ما منظورم من بود با گذشت اثلا نیستم ولی اگه روزی از خطای کسی بگذرم فرض کنید خیال ترک گناهم ندارم وفقط به این امید وعده این کار کردم خب اگه خدا بخواد چون تو اینده هم قصد دارم گناه کنم ونمازم نخونم به این وعده قرانی نخواد عمل کنه که ما از گذشت کردنمون ضرر کردیم که واقعا چه سودی بردیم اینجوری واقعا دلمون میسوزه اگه انتقام میگرفتیم بعد خدا جهنم میبردمون باز دلمون نمیسوخت ولی اینجوری واقعا دلمون میسوزه یا روایت هست اگه کسی شاد کنی خدا شادت میکنه اگه ابرو کسی حفظ کنی خدا ابروت حفظ میکنه اگه اون روایت هست این روایاتم به اون در یا کسی که نیاز برادر مومن خود رو براورد مانند این است که روزگاری خدا را عبادت کرده چه جوری بگم با توجه به این روایات نمیشه با وجود گناهکار بودن وبی نمازی میانبری سمت بهشت زد خواهشا حرفای معنوی نزنید مثل اینکه همین که ادم با خدا مناجات کنه بهشته نه بهشت منظورم باغ ودرخت وحوری واز این چیزایی که تو قران گفته شده ضمنا خوبی ما وسختیایی که ما داریم به چشم بقیه که نمیاد خدا کنه به چشم خدا بیاد بقیشو العان دیگه حال ندارم متن بعدی میگم
پاسخ:
سلام
خدمت شما عرض کنم شما به عنوان رئیس یک سازمان، کارخانه یا هر مسئولی یک سری سفارشات و امکانات ویژه و و جوایز و تشویق ها واسه کارمندها و کارگرای خوبت تعریف می کنی که اگه چه طور و چه جور باشین اینها رو بهتون میدم ولی در هر صورت چه بخواهید جایزه بگیرید و چه نخواهید باید گزارشکارهاشون راست باشه و الا بهترین هم باشید اخراج میشید... این مثل همینه والیعفوا خطاب به مومناست و مومن هم نماز میخونه پس اگه ی بی نمازی اومد گذشت هم کرد بهشتی نمیشه چون نماز کلید پذیرش اعماله و الا صندوق صدقاتی رو داری پر میکنی که هیچ وقت قرار نیست درش باز بشه و به دست فقزا برسه پس بی فایده است نماز ستون دینه یعنی همین یعنی ستونش رو برداری همش فرو میریزه پس  نمیشه کارهای خوب کرد و منهای نماز بهشتی شد
داداشای گلم سریع تر خواهش میکنم
پاسخ:
با سلام چون چند ناشناس با هم سوال دادند با آی پی های مختلف متن های مختلفی رسیده. ولی اگر سوالتون رو درست متوجه شده باشم اگر تمام اعمال خوب دنیا رو غیر از نماز خوندن انجام بدید مثل این میمونه که یک بادکنک رو در حد بالون باد کنید ولی تهش رو گره نزنید یا یک سوزن بهش فرو کنید در مجموع دست شما خالی از ثواب میشه چون خود خدا و فرستادگانش گفته اند که اگر نماز قبول بشه بقیه اعمال پذیرفته میشه و اگر نماز انسان مردود بشه تمامی اعمال ظاهرا خیر آدم رد میشه و براش بی فایده میمونه و این اهمیت تا جایی اهمیت داره که امام معصوم می فرمایند: مرز بین اسلام و کفر ترک نماز است. خودم وقتی این حدیث رو خوندم خیلی جا خوردم چون خیلیا ظاهرشون مذهبیه یا غیر اون ولی به راحتی نماز نمیخونن و آدم میترسه گاهی که بالاخره اگر فامیل یا دوست یا همسایه آدم یک کافر باشه تعامل 100% نشه شاید ولو طرف حسینیه و مسجد و بیمارستان و مدرسه ساز و خیر عالم باشه... بعدشم وعده های خدا خوبش برای مومنین هست و بدش برای کافرین و مگه میشه مومن نماز نخونه؟؟؟؟
ضمنا من جای شما نیستم ولی اگرم ناراحت میشدم به این باور می رسیدم که این در نزدن میتونه از سر صمیمیت خواهر برادری باشه چون دوست داشتن آدابی رفتار کردن رو کم رنگ می کنه... برای خود ما هم کم پیش نمیاد...
التماس دعا
سلام
پاسخ:
با سلام نظرات شما در حال بررسی هست. متوجه منظورتون نشدم. شما؟
"احساس حضور خدا در همه حال همه مسائل را حل می کند..."
واقعا همینطوره اگه همیشه این حضورو به یاد داشته باشیم...
سلام... امیدوارم حالتون خوب باشه
یه سوال میشه بپرسم؟
من وقتی میرم مراسم دعا و تو اون مراسم مثلا میگن که تاکید شده که این قسمت دعا حتما قطره اشکی بریزید... حتی شده چشماتون نمناک بشه تا....
گاهی پیش میاد که من اصلا نمی تونم تو اون لحظه اشکی بریزم یا چشام نمناک بشه... مواقع تنهایی هنگام دعا راحت تر اشک میریزم تا موقع حضور در این مراسم...
میخام بدونم اون لحظه های ناب دعا توی مراسم (که همه بدون روضه هم  اشکشون جاری میشه) اگه کسی اشکش جاری نشه این حالتش ناشی از گناهانش هست و تیره شدن قلبش؟
پاسخ:
سلام به همراز محترم
ضمن عرض تبریک حلول ماه پیامبر رحمت (صلی الله علیه و آله و سلم)، ماه  شعبان المعظم و اعیاد شعبانیه این که در مورد برخی از ادعیه یا اعمال، شروط یا حالات خاصی توصیه شده به خاطر اجر کامل بردن و نهایت بهره مندی از فیض آن عمل یا دعا هست. در مورد سوالتون باید عرض کنم، خیر. الزاما اشک نریختن نشانه قساوت قلب نیست هر چند یکی از نشانه های آن پایان نعمت اشک است. گناه (و حتی مکروهات به شکل خفیف) موجب می شود تا قلب انسان (منظور روح جان آدمی است نه واحد پمپاژ خون در بدن) از لطافت و سبکی و نشاط معنوی اش به مرور کم شده و به سمت سختی و قساوت میل کند.
     برای نعمت اشک به قرینه مطالب فوق بایستی یک روح زقیق و قلب لطیف فراهم کرد در یک کلام ساده با انجام واجبات و ترک محرمات (و در پله بالاتر رعایت مستحبات و مکروهات، البته برای کسی که رعایت آن ها او را از واجباتش عقب نیندازد) ایمان در دل انسان مسلمان رسوخ می کند و با استمرار تقوای الهی درجه ایمان رفته رفته بالاتر می رود تا جایی که یکی از نشانه های ایمان گریه بر حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام شمرده شده است.
      برای راه کار عملی علاوه بر انجام واجبات و ترک محرکات اگر گریه یا قطره اشک یا حتی جمع شدن اشک در چشم حاصل نشد، توصیه اهلبیت علیهم السلام به تباکی است که گاهی اجر نظیر اجر گریه کنندگان را دارد. تباکی یعنی تظاهر به بکاء یعنی سر را پایین انداختن و دست را برپیشانی نهادن مانند عزادارن در حال گریه. که خود حاوی نکات عمیقی است مثل این که برای رسیدن به اصل و مغز و باطن هر چیز(گریه و رقت قلب) باید از ظاهر آن(یعنی تباکی) چیز عبور کرد. پس به عنوان مثال برای عمل به قرآن و رسیدن به باطن آن باید از تلاوت و قرائت ظاهری آن عبور کرد...
     یک نکته محضر شما و دیگر عزیزان هم سن و سال عرض کنم که یک یکی از عوامل تخدیر و سستی قلب گوش دادن به موسیقی است حتی موسیقی هایی که حزین بوده و با آن اشک انسان جاری شود چون عامل اشک در این مواقع تحریک سیستم عصبی است از طریق قوه شنوایی و این باعث عدم خلوص اشک می شود بخلاف گریه ی معرفتی که از قلب انسان سرچشمه گرفته و از آن می جوشد... در روایت آمده که علامتی برای ایمان بالا گفته اند که اگر نام «حسین» علیه السلام را برای مومنی ببرند قلبش می شکند و ناخودآگاه اشکش جاری می شود...
اللهم ارزقناه...
گریه کنندگان بر اباعبدالله الحسین علیه السلام خوب می دانند...
  • زائر آسمان ...
  • سلام
    عیدتان مبارک
    سپاس
    خداوند بهجت نور را رحمت کند..
    ی
    ا
    ع ل ی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی